Για περισσότερες πληροφορίες επικοινωνήστε με το Γραφείο Τύπου και Επικοινωνίας.

Μη χάσετε:

 

Κι ακόμη:

 

Στην καθιερωμένη ζώνη προβολών Kids Love Cinema του Φεστιβάλ, βλέπουμε μαζί με τα παιδιά την κλασική κωμωδία Επτά ευκαιρίες του Μπάστερ Κίτον (Κυριακή 18/3, 12:00, αίθ. Παύλος Ζάννας).

Ιστορίες μαγικές από τις «Χίλιες και μία νύχτες» και απρόσμενες ιστορίες της ζωής σας περιμένουν στο αφιέρωμα «Μιγκέλ Γκόμεζ: η επιμονή της μνήμης» που παρουσιάζει η Ταινιοθήκη Θεσσαλονίκης από τις 18 έως τις 20 Μαρτίου (αίθ. Σταύρος Τορνές).

Η Comédie-Française επιστρέφει αυτή την εβδομάδα στο Φεστιβάλ με το σπουδαίο κλασσικό έργο του Ουίλιαμ Σαίξπηρ Ρωμαίος και Ιουλιέτα σε σκηνοθεσία Éric Ruf. Οι μαγνητοσκοπημένες αναμεταδόσεις έργων κλασικού ρεπερτορίου της ιστορικής παριζιάνικης σκηνής πραγματοποιούνται σε συνεργασία με την Pathé και με την υποστήριξη του Γαλλικού Ινστιτούτου (αίθ. Σταύρος Τορνές).

 


ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΟΙ ΤΑΙΝΙΕΣ:

Μετά τον χωρισμό / Custody / Jusqula garde
(Γαλλία, 2017)

Σκηνοθεσία - σενάριο:  Ξαβιέ Λεγκράν / Xavier Legrand. Με τους: Léa Drucker, Denis Ménochet, Thomas Gioria. Έγχρωμη, 90΄. Γλώσσα: Γαλλικά.

Μετά το διαζύγιό τους, η Μίριαμ και ο Αντουάν παίρνουν την από κοινού κηδεμονία του γιου τους Ζουλιάν, παρά την αντίθεση της Μίριαμ. Ο Αντουάν, που δεν αντέχει τον χωρισμό με τη γυναίκα του, καταφέρνει με αυτόν τον τρόπο να παραμείνει κοντά της. Από την άλλη, ο Ζουλιάν -όμηρος ενός ζηλιάρη και βίαιου πατέρα, αλλά και ανθρώπινη ασπίδα για μια κυνηγημένη μητέρα-, φτάνει στα άκρα για να διασφαλίσει ότι δεν θα συμβεί το χειρότερο. Σε παραγωγή του Αλεξάντρ Γαβρά, μια ταινία που κόβει την ανάσα.

- Αργυρός Λέων Καλύτερης Σκηνοθεσίας και Βραβείο Καλύτερης Πρώτης Ταινίας, Φεστιβάλ Βενετίας 2017

Δείτε το τρέιλερ: https://www.youtube.com/watch?v=gfmCTO7u0i8

Αίθουσα ΟΛΥΜΠΙΟΝ : 18:30, 20:15, 22:00

*****

Πρόσωπα & Ιστορίες / Faces Places / Visages Villages
(Γαλλία, 2017)

Σκηνοθεσία:  Ανιές Βαρντά & JR / Agnès Varda & JR. Έγχρωμο, 89΄. Γλώσσα: Γαλλικά.

Μια ευτυχής συνεργασία ανάμεσα στη «γιαγιά της Νουβέλ Βαγκ» και στον 33χρονο εικαστικό καλλιτέχνη JR, η οποία ξεκινά από ένα φωτογραφικό πρότζεκτ-οδοιπορικό στα χωριά της Γαλλίας και καταλήγει σ’ έναν ύμνο για το αποτύπωμα που αφήνουν οι πιο απρόβλεπτες συναντήσεις, τη φιλία που έχει για θεμέλιο ένα κοινό λοξό βλέμμα στον κόσμο, τους ανθρώπους που κάνουν τους τόπους και τους τόπους που κρύβονται στους ανθρώπους, για την ομορφιά του εφήμερου και την αιωνιότητα της μνήμης.

- Βραβείο Καλύτερου Ντοκιμαντέρ, Φεστιβάλ Καννών 2017

Δείτε το τρέιλερ: https://www.youtube.com/watch?v=Nv9-vJ8Wmss

Αίθουσα ΠΑΥΛΟΣ ΖΑΝΝΑΣ : 19:00, 20:45, 22:30

 

*****

 

Ανθρώπινη ροή / Human flow
(Γερμανία - ΗΠΑ - Κίνα, 2017)

Σκηνοθεσία: Άι Γουέι Γουέι / Ai Weiwei. Σενάριο: Chin-Chin Yap, Tim Finch. Έγχρωμο, 140΄. Γλώσσα: Αγγλικά.

Περισσότεροι από 65 εκατομμύρια άνθρωποι έχουν εκτοπιστεί από τα σπίτια τους για να ξεφύγουν από την πείνα, τις κλιματικές αλλαγές και τον πόλεμο, στη μεγαλύτερη ανθρώπινη μετατόπιση από το Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Ένα επικό ταξίδι για τη μετανάστευση από τον παγκοσμίως αναγνωρισμένο εικαστικό και ακτιβιστή Άι Γουέι Γουέι. Το ντοκιμαντέρ περιγράφει τόσο τις επιδράσεις του φαινομένου της μετανάστευσης σε παγκόσμιο επίπεδο όσο και το αντίκτυπο σε ανθρώπινο επίπεδο μέσα από προσωπικές ιστορίες. Γυρισμένο σε 23 χώρες από την Ελλάδα, τη Γερμανία, το Αφγανιστάν, τη Τουρκία ως το Μεξικό, η ροή ενός κύματος ανθρώπων που κινούνται συνεχώς προς αναζήτηση δικαίωσης, καταφύγιου και πατρίδας.  

 

Δείτε το τρέιλερ: https://www.youtube.com/watch?v=Sj5yqGFZzIA

Αίθουσα ΤΖΟΝ ΚΑΣΣΑΒΕΤΗΣ: Πέμπτη, Παρασκευή, Τετάρτη: 18:30, 21:15

  

*****

Foxtrot
(Ισραήλ, 2017)

Σκηνοθεσία /Σενάριο: Σάμουελ Μάοζ / Samuel Maoz . Με τους: Lior Ashkenazi, Sarah Adler, Yonaton Shiray. Έγχρωμη, 108΄. Γλώσσα: Εβραϊκά.

Ο Μίκαελ και η Ντάφνα καταρρέουν όταν τους ανακοινώνεται ο θάνατος του γιου τους. Όσο εκείνη σβήνει τη θλίψη της με αντικαταθλιπτικά κι ο Μίκαελ βυθίζεται στην οργή, θα έρθει μια αναπάντεχη ανατροπή που συναγωνίζεται σε σουρεαλισμό μόνο τις στρατιωτικές εμπειρίες του παιδιού τους. Μετά τον εξαιρετικό «Λίβανο», που είχε αποσπάσει το Χρυσό Λέοντα στο Φεστιβάλ της Βενετίας, ο Σάμουελ Μάοζ επιστρέφει με μια γλυκόπικρη ταινία για τα παιχνίδια της μοίρας στις ζωές μας.


Δείτε το τρέιλερ
: https://www.youtube.com/watch?v=imm4Atfm7Ko

Αίθουσα ΤΖΟΝ ΚΑΣΣΑΒΕΤΗΣ: 18.00, 20:00, 22:00

-Μεγάλο Βραβείο Επιτροπής στο Φεστιβάλ Βενετίας

 

*****

Επτά ευκαιρίες/ Seven Chances Kids Love Cinema

(ΗΠΑ, 1925)
Σκηνοθεσία: Μπάστερ Κίτον / Buster Keaton. Σενάριο: Roi Cooper Megrue , Clyde Bruckman, Jean C. Havez, Joseph A. Mitchell. Με τους: Buster Keaton, Ruth Dwyer, T. Roy Barnes. Ασπρόμαυρη, 56’. Βωβή.


Η διαθήκη του παππού ήταν σαφής: ο εγγονός του ο Τζίμι θα κληρονομήσει επτά εκατομμύρια δολάρια, υπό τον όρο να παντρευτεί πριν κλείσει τα 27. Το πρόβλημα όμως είναι ότι ο Τζίμι μαθαίνει για την κληρονομιά την ημέρα των 27ων γενεθλίων του.

 

Δείτε το τρέιλερ: https://www.youtube.com/watch?v=QaOZVnjIAYM

Αίθουσα ΠΑΥΛΟΣ ΖΑΝΝΑΣ: Κυριακή 18/3 στις 12.00

 

*****

 

Ταινιοθήκη Θεσσαλονίκης

Ιστορίες μαγικές από τις «Χίλιες και μία νύχτες» και παράξενα παιχνίδια της μοίρας σάς προσκαλούν να ταξιδέψετε στον χώρο και τον χρόνο μέσα από το αφιέρωμα της Ταινιοθήκης Θεσσαλονίκης «Μιγκέλ Γκόμεζ: η επιμονή της μνήμης» από τις 18 έως τις 20 Μαρτίου στην αίθουσα Σταύρος Τορνές (Αποθήκη 1, Λιμάνι).

 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΡΟΒΟΛΩΝ

Κυριακή 18/3

18:30 Χαμένος παράδεισος

21:00 Αραβικές νύχτες (μέρος Ι)


Δευτέρα 19/3

18:30 Αραβικές νύχτες (μέρος Ι)

21:00 Αραβικές νύχτες (μέρος ΙΙ)


Τρίτη 20/3

18:30 Αραβικές νύχτες (μέρος ΙΙ)

21:00 Χαμένος παράδεισος

 

*****

 

Ρωμαίος και Ιουλιέτα του Ουίλιαμ Σέξπηρ (μαγνητοσκοπημένη αναμετάδοση) - Η Comédie-Française στη μεγάλη οθόνη

Σκηνοθεσία - σκηνογραφία: Éric Ruf. Κοστούμια: Christian Lacroix. Με τον θίασο και τους ηθοποιούς της Ακαδημίας της Comédie-Française.  Γλώσσα: Γαλλικά, με ελληνικούς υπότιτλους. 165΄.

Στη Βερόνα, μία παλιά αντιπαλότητα φέρνει σε σύγκρουση τους Καπουλέτους με τους Μοντέγους. Όταν ο Ρωμαίος Μοντέγος γνωρίζει την Ιουλιέτα Καπουλέτου αμέσως γεννιέται ανάμεσα τους ένας έρωτας που γνωρίζουν ότι θα διαρκέσει αιώνια και προαισθάνονται το τραγικό του τέλος.

Αίθουσα ΣΤΑΥΡΟΣ ΤΟΡΝΕΣ: Σάββατο 20:00

Ιστορίες μαγικές από τις «Χίλιες και μία νύχτες» και παράξενα παιχνίδια της μοίρας σάς προσκαλούν να ταξιδέψετε στον χώρο και τον χρόνο μέσα από το αφιέρωμα της Ταινιοθήκης Θεσσαλονίκης «Μιγκέλ Γκόμεζ: η επιμονή της μνήμης» από τις 18 έως τις 20 Μαρτίου στην αίθουσα Σταύρος Τορνές (Αποθήκη 1, Λιμάνι).

Περισσότερα...

Η αυλαία του επετειακού 20ού Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης έπεσε το βράδυ της Κυριακής 11 Μαρτίου 2018, με την τελετή λήξης και την απονομή των βραβείων που πραγματοποιήθηκε στην κατάμεστη αίθουσα του Ολύμπιον. Παρουσιαστές της βραδιάς, δύο σταθεροί συνεργάτες του Φεστιβάλ τα τελευταία χρόνια, ο Θάνος Ζυγουλιάνος και ο Βασίλης Τερζόπουλος.

Περισσότερα...

Δύο νεαροί ιταλοί μελισσοκόμοι τολμούν να εκτρέψουν μέλισσες με φυσικό, οικολογικό τρόπο, χωρίς τη χρήση χημικών. Αφιερώνονται στο στόχο τους με πάθος. Προσπαθούν, πετυχαίνουν, αποτυγχάνουν, προσπαθούν ξανά. Το πείραμα αυτό δοκιμάζει τις αντοχές, τις γνώσεις, αλλά και τη φιλία τους, στο ντοκιμαντέρ Ο καιρός των μελισσών των Ροσέλα Ανιτόρι και Ντάρελ ντι Γκρεγκόριο, που προβλήθηκε το Σάββατο 10 Μαρτίου 2018 στην αίθουσα Τώνια Μαρκετάκη, στο πλαίσιο του 20ού Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

Η ταινία εντάσσεται στο αφιέρωμα «Θαυμαστός Καινούργιος Κόσμος» που πραγματοποιεί φέτος το φεστιβάλ, το οποίο υλοποιείται μέσω του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Μεταρρύθμιση του Δημοσίου Τομέα» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο), καθώς και από εθνικούς πόρους

Μετά το τέλος της προβολής, το κοινό είχε την ευκαιρία να συνομιλήσει με τους ιταλούς σκηνοθέτες που παρευρέθηκαν στην εκδήλωση. Σχετικά με το βαθμό χρήσης χημικών στις παραδοσιακές μεθόδους μελισσοκομίας στην Ιταλία, οι δημιουργοί απάντησαν: «Είναι πράγματι εξαιρετικά διαδεδομένη η χρήση χημικών στην ιταλική μελισσοκομία, με αποτέλεσμα πάρα πολλοί άνθρωποι να αναζητούν πλέον εναλλακτικές λύσεις. Και οι δύο προσεγγίσεις πάντως, η παραδοσιακή και η πιο εναλλακτική, αντιμετωπίζουν κοινά προβλήματα, καθώς είναι εξαιρετικά συχνό το φαινόμενο να αφανίζεται μια ολόκληρη αποικία μελισσών, προτού προλάβει να αποδώσει καρπούς», δήλωσε η Ροσέλα Ανιτόρι. Ακολούθως, το λόγο πήρε ο Ντάρελ ντι Γκρεγκόριο, ο οποίος αναφέρθηκε στο γεγονός ότι πάρα πολλοί ανεξάρτητοι μελισσοκόμοι επέδειξαν ενδιαφέρον για το συγκεκριμένο ντοκιμαντέρ, ενισχύοντας σημαντικά την crowd-funding καμπάνια που είχε στηθεί για την οικονομική ενίσχυση της ταινίας.

Στη συνέχεια, οι δύο σκηνοθέτες τόνισαν πως το ντοκιμαντέρ τους υπήρξε προϊόν μιας πολύ στενής επαφής με τους δυο πρωταγωνιστές, καθώς και με την αυτόνομη κοινότητα στην οποία αυτοί διέμεναν. «Καταγράφαμε τη ζωή τους για μια περίοδο τριάμισι ετών από απόσταση αναπνοής, ζούσαμε τις αντιδράσεις και τις σκέψεις τους. Η πρώτη επαφή μαζί τους ήταν εύκολη, καθώς ο Ντάρελ είχε αποτελέσει μέλος της συγκεκριμένης κοινότητας στο παρελθόν επί έξι χρόνια, ενώ εγώ έχω γράψει ένα βιβλίο με αντικείμενο αυτού του είδους τις κοινότητες, στην Ιταλία», ανέφερε η Ροσέλα Ανιτόρι. Η ίδια υπογράμμισε πως οι σπουδές της στην Ανθρωπολογία έπαιξαν ρόλο στον τρόπο με τον οποίο προσέγγισε και κινηματογράφησε τους δύο πρωταγωνιστές, διευκρινίζοντας πως το ντοκιμαντέρ στηρίχθηκε στον σεβασμό προς αυτούς και την ελάχιστη παρεμβατικότητα απέναντί τους. 

Αμέσως μετά, τον λόγο πήρε ο Ντάρελ ντι Γκρεγκόριο, ο οποίος δήλωσε πως το συνολικό υλικό ξεπερνούσε τις 70 ώρες, με αποτέλεσμα να είναι εξαιρετικά δύσκολη η διαδικασία της τελικής επιλογής. «Στην αρχή, είχαμε σκεφτεί να συμπεριλάβουμε στην τελική εκδοχή της ταινίας και συνεντεύξεις των πρωταγωνιστών, αλλά προτιμήσαμε εν τέλει να αποδώσουμε περισσότερο το συναίσθημα, παρά τις λεπτομέρειες των γεγονότων», ανέφερε σχετικά. Ο ίδιος διευκρίνισε επίσης πως η κομβική έννοια που κυριαρχεί στο ντοκιμαντέρ είναι αυτή του χρόνου, που αλλοιώνει, διαμορφώνει και πλάθει τις ανθρώπινες σχέσεις και τα σχέδια. «Όπως ίσως θα παρατηρήσατε, το ντοκιμαντέρ μας περιστρέφεται αρχικά γύρω από τις μέλισσες και την εναλλακτική μελισσοκομία, αλλά στην πορεία παίρνει διαφορετική κατεύθυνση, δίνοντας περισσότερο έμφαση στους ανθρώπους και στη μεταξύ τους δυναμική», είπε χαρακτηριστικά.

 Μια ξεχωριστή εκδήλωση αφιερωμένη στη μαγεία των βιβλίων πραγματοποιήθηκε μέσα σε ιδιαίτερα φιλικό και ζεστό κλίμα, το Σάββατο 10 Μαρτίου 2018 στην Αποθήκη Γ’, στο πλαίσιο του επετειακού 20ού Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

Με αφορμή την προβολή της ταινίας του πρωτοπόρου ντοκιμαντερίστα Φρέντρικ Γουάιζμαν Ex Libris: Η Δημόσια Βιβλιοθήκη της Νέας Υόρκης στη φετινή διοργάνωση, το κοινό του φεστιβάλ είχε την ευκαιρία να ανταλλάξει τα αγαπημένα του βιβλία και να συμμετάσχει σε μια χαλαρή κουβέντα με τον Γιάννη Τροχόπουλο, επικεφαλής του οργανισμού «Αθήνα 2018 Παγκόσμια Πρωτεύουσα Βιβλίου».

Ο Γιάννης Τροχόπουλος μοιράστηκε με το κοινό κάποιες σκέψεις που του γέννησε το αριστουργηματικό ντοκιμαντέρ Ex Libris: Η Δημόσια Βιβλιοθήκη της Νέας Υόρκης, το οποίο διεισδύει σε κάθε χώρο του κτιρίου αυτού, αποκαλύπτοντας εκ των έσω έναν χώρο φιλόξενο, ανοιχτό για όλους, ένα χώρο πολιτιστικής ανταλλαγής και μάθησης. Ο κ. Τροχόπουλος τόνισε σχετικά: «Έχω σημειώσει ορισμένες σκέψεις, συναισθήματα και λέξεις που μου γεννήθηκαν από την πρώτη φορά ακόμη που είδα αυτό το φιλμ. Ξεκούραση και χαλάρωση είναι δύο από αυτές... Και μια ιδέα: ας μείνουμε σε αυτά τα συναισθήματα χωρίς να ζηλεύουμε ή να φοβόμαστε ότι δε θα φτάσουμε ποτέ στο σημείο που βρίσκεται η βιβλιοθήκη της Νέας Υόρκης. Επίσης, σημείωσα λέξεις που άκουσα στο ντοκιμαντέρ ή σκέφτηκα καθώς το παρακολουθούσα, οι οποίες περιγράφουν μία βιβλιοθήκη σήμερα: βιβλιοστάσιο, κόμβος ανταλλαγής πληροφοριών, πολιτιστικό κέντρο, καταφύγιο, χώρος συλλογής γνώσης. Και κάτι ακόμη, οξύμωρο, κατά την προσωπική μου άποψη: είδαμε και στο ντοκιμαντέρ πλούσιους ιδιώτες χορηγούς να βοηθούν οικονομικά τη βιβλιοθήκη, ένα δημόσιο οργανισμό, ωθούμενοι από την επιθυμία τους για έναν κόσμο ευγενή και γεμάτο ηρεμία. Κι αυτό δεν μπορεί παρά να μας δημιουργεί σκέψεις για τον τρόπο που παράγεται ο πολιτισμός».

Ο ίδιος συμπλήρωσε: «Ευχή μου είναι να ζούμε με όσο το δυνατόν λιγότερη ματαιοδοξία και βεβαιότητα έπαρσης. Μικρά βήματα προόδου είναι αυτό που πρέπει να κάνουμε, για παράδειγμα με ανταλλαγές βιβλίων, σαν αυτή που έχει διοργανωθεί σήμερα εδώ. Κι αν μου επιτρέπετε, ολοκληρώνοντας, να αναφερθώ στη δική μου εμπειρία ως διευθυντής στην Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη της Βέροιας όπου συνέρεαν εκατοντάδες άνθρωποι, θα επαναλάβω ότι αυτό που έχει σημασία είναι τα μικρά βήματα, μακριά από βεβαιότητες και έπαρση».